نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

پیازچه ۱ کیلو
تخم مرغ ۵ یا ۶ عدد
سیب زمینی ۱ عدد متوسط
سیر تازه ۲ یا ۳ عدد
ادویه ( گل محمدی-زردچوبه-فلفل-)به میزان لازم
زرشک به میزان لازم
گردو به اندازه دلخواه
نمک به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیازچه هارا با ساقه های سبزش خرد می‌کنیم (به صورت کوکو سبزی)
بعد از شستشو روی پارچه تمیزی پهن میکنیم تاآب آن کاملا گرفته شود.
سپس سیب زمینی خام رو رنده می‌کنیم میگذاریم در آب ده دقیقه بماند تا نشاسته آن کاملا گرفته شود.بعد از ده دقیقه سیب زمینی ها رو هم همانند پیازچه باید آبش را بگیریم
سپس پیازچه ها و سیب زمینی را با نمک و فلفل و ادویه و زرشک و گردوی خرد شده تخم
مرغ و چندتا سیر خرد شده را قاطی کرده سپس در ماهی تابه مقداری روغن میریزیم و مایه آماده شده رو درون آن میریزیم
سپس کاغذ یا پارچه ای روی ماهی تابه گذاشته تا بخار آنرا بگیرد
بعد از اینکه یک طرفش سرخ شد کوکو برگردانده و طرف دیگرش رو سرخ می‌کنیم
در آخر سر هم با گوجه و ... تزئین کرده و سرو می‌کنیم.


:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

بادمجان ۴ عدد
گوشت ۲۰۰ گرم
پیاز ۱عدد متوسط
پنیر پیتزا ۱۰۰گرم
جعفری ۲ قاشق غذا خوری
رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری
نمك و فلفل و ادویه به اندازه كافی
گوجه فرنگی حلقه شده ۲عدد

طرز تهیه

هر بادمجان را از بلندی به۴ قسمت تقسیم می كنبم به طوری كه ۴ ورقه نازك از بادمجان داشته باشیم و با حرارت ملایم سرخ می كنیم.
پیاز را ریز خرد می كنیم كمی تفت می دهیم گوشت و ادویه و نمك و فلفل را اضافه می كنیم كمی كه سرخ شده رب گوجه و سپس جعفری ریز خرد شده را اضافه می‌كنیم میگذاریم تا مواد خوب پخته و سرخ شود.
۲ورقه از بادمجان را به صورت بعلاوه می گذاریم، مقداری گوشت وسط آن می ریزیم كمی از پنیر روی آن می گذاریم ابتدا ورقه زیری بادمجان و بعد ورقه رویی بادمجان را روی گوشت می آوریم یك خلال دندان وسط بادمجان می زنیم و یك حلقه گوجه فرنگی وسط خلال فرو می كنیم
تمام بادمجان ها را به همین شكل درست می كنیم ظرفی را كه می خواهیم خوراك را سرو كنیم چرب می كنیم بادمجان ها را در آن می چینیم و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با حرارت ۱۶۰درجه در فر می گذاریم، تا پنیر ها آب شود و گوجه فرنگی ها پخته شود.می توانیم این خوراك را روی گاز هم درست كنیم.


:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

برگ مو  ۵۰۰ گرم
روغن زیتون    ۰.۷۵ فنجان
کشمش   ۰.۲۵ فنجان
پیاز   ۳ فنجان
آب    ۰.۵ فنجان
فلفل فرنگی شیرین   ۰.۵ قاشق مربا خوری
فلفل سیاه  ۰.۵ قاشق مربا خوری
شوید یا شبت   ۰.۷۵ فنجان
جعفری ساطوری شده   ۰.۷۵ فنجان
برنج  ۰.۲۵ فنجان
نمک ۰.۲۵ فنجان

طرز تهیه

نیم فنجان روغن را در دیگچه آب کرده پیاز و برنج را مخلوطش نموده و بگذارید مدت ۱۵ دقیقه روی آتش ملایم سرخ شود و مرتب آن را هم بزنید. سپس کشمش، شبت، نمک و فلفل سیاه و شیرین میان کوبیده مخلوطش کرده سر دیگ بگذارید و آن را مدت ۲۰ دقیقه روی آتش خیلی ملایم بپزید، پیوسته مواظب باشید تا مبادا بسوزد.
سپس مخلوط فوق را در چهل دانه برگ مو طبق معمول بپیچید و آن گاه آن را در دیگ روی هم گذاشته رویش آب لیمو ترش و آب گوجه فرنگی بریزید و روی آتش ملایم ۱ تا ۴ ساعت بپزید.


:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

گوشت بره  ۱ عدد
برنج  ۳۰۰ گرم
کشمش  قدری
پسته  قدری
ماست ساده کم چرب قدری
دارچین  قدری
پیاز  ۴ عدد
ادویه قدری
شوید یا شبت قدری

طرز تهیه

یک بره کوچک نسبتاً چرب را پاک کرده در دیگ پر از آب انداخته آن را بجوش بیاورید، همین که آب جوش آمد، جگر و دل و قهوه آن را که قبلاً علیحده در ظرفی گذاشته‌اید خرد نموده با پیاز نسبتاً زیاد، سرخ کنید.
قدری آب بره برویش بریزید تا پخته شود، موقع برداشتن چند شاخه شبت خرد کرده رویش بپاشید و ادویه بزنید، و کشمش پلوئی و پسته با آن مخلوط کنید.
مخلوط فوق را در شکم بره گذاشته آن را دوخته، آب پیاز به بره زده دو طرفش را ماست مالیده و رویش دارچین بپاشید و در دیگ را بگذارید و آب بره رویش بریزید و بگذارید بپزد، سر سفره ببرید.


:: بازدید از این مطلب : 313
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

کلم 1 عدد ۱(تا ۵/۱ كيلوگرم )
گوشت سينه مرغ ۵/۰ كيلوگرم
سيب زمينی پخته شده ۳ عدد كوچك
زنجبيل يك سوم قاشق چايخوری
قارچ ريز شده ۲۵۰ گرم
پيازچه  ۵ عدد
نمك و فلفل به مقدار لازم
سير رنده شده ۲ حبه

طرز تهيه

يك قابلمه بزرگ را آب كرده و روی حرارت قرار می دهيم تا آب جوش آيد، ۳ قاشق غذاخوری پر نمك داخل آن ريخته و برگ های اطراف كلم را جدا كرده تا به برگ های تازه برسيم، سپس آن را با كارد تيز جدا می كنيم و داخل آب جوش حدود چند ثانيه قرار می دهيم، سپس از داخل آب جوش آن را بيرون آورده و داخل ظرفی كه محتوی آب سرد است قرار می دهيم، ورقه های برگ كلم را از داخل آب سرد بيرون آورده و روی پارچه ای تميز پهن می كنيم و روی آن را می اندازيم.

حال گوشت سينه مرغ را ريز خرد كرده و قارچ را ريز خرد می كنيم، پيازچه ها را ريز خرد كرده، سيب زمينی پخته شده را از رنده درشت رد كرده و قسمت وسط كلم را ريز خرد می كنيم، حدود يك ليوان اين مواد را در ظرفی ريخته و نمك و فلفل و زنجبيل و سير را اضافه می كنيم و با دست، مايه را مخلوط می كنيم، مواد آماده پيچيدن است، برگهای آماده را برداشته و يك قاشق از مواد را داخل برگ كلم قرار داده و آن را می پيچيم، دلمه های پيچيده شده را در ظرف مخصوص قرار داده و داخل قابلمه ای كه در آن آب است قرار می دهم و روی حرارت می گذاريم. در ظرف را بسته تا با بخار آب دلمه ها پخته شوند، پس از۲ ساعت با حرارت متوسط دلمه آماده است.

سس مخصوص روی دلمه
۱ عدد پياز بزرگ كه ريز خرد كرده ايم همراه با ۲ قاشق روغن كمی تفت می دهيم، آن گاه حدود ۲۰۰ گرم قارچ ريز شده را به آن اضافه می كنيم و كمی با پيازها تفت می دهيم، حدود ۵/۱ تا ۲ ليوان آب به آن اضافه كرده و يك عدد سيب زمينی كوچك را با رنده ريز خرد كرده و همراه با نمك و فلفل به مخلوط بالا می افزائيم تا پخته شود و كمی غليظ شود، سپس ۲ قاشق غذاخوری خامه با آن مخلوط می كنيم و پس از يكی دو جوش شعله را خاموش كرده و مايه را با كيسه له می كنيم، سس شما آماده است و روی دلمه های پخته شده بريزيد.
 


:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

▪ دو عدد سیب زمینی متوسط
▪ یك عدد پیاز كوچك
▪ یك عدد تخم مرغ درشت كمی زده شده
▪ دو قاشق سوپخوری پنیر چدار رنده شده
▪ نمك و فلفل به اندازه كافی
▪ روغن مایع برای سرخ كردن كوكو

طرز تهیه

سزیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده كنید. پیاز را پوست گرفته رنده كنید. سیب زمینی و پیاز را با تخم مرغ، پنیر و نمك و فلفل مخلوط كنید. روغن را در تابه نچسبی خوب داغ كنید و با یك قاشق بزرگ مقداری از مایه كوكو را در تابه بریزید. بنا به اندازه تابه چند كوكو در تابه درست كنید. پس از سرخ شدن زیر كوكوها آنها را با یك كفگیر برگردانید تا روی دیگر كوكو نیز برشته شود. كوكوها را پس از آماده شدن از روغن خارج كرده و چند دقیقه در یك صافی بگذارید تا روغن اضافی آنها گرفته شود. سپس در ظرف چیده و سرو كنید.


:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

۹۰۰ گرم سیب زمینی
۴۵۰ گرم اسفناج
۲ عدد تخم مرغ
۴۰۰ گرم پنیر خامه ای
۱ قاشق سوپخوری دانه خردل
۵۰ گرم سبزیجات تازه خرد شده (مثل شوید و جعفری)
كمی نمك و فلفل

طرز تهیه

فر را با ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن كنید تا گرم شود. یك قالب كیك نچسب گرد به قطر ۲۳ سانتی متر را با قطعه ای كاغذ روغنی بپوشانید و روی كاغذ را كمی چرب كنید.سیب زمینی ها را پوست بگیرید و در قابلمه ای قرار داده، آن را با آب سرد پر كنید تا روی سیب زمینی ها را بپوشاند. سپس بر روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا به جوش آمده و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشد. آنها را در یك صافی خالی كنید. پس از سرد شدن سیب زمینی ها، آنها را به صورت برش های نازك درآورید.اسفناج را خوب بشویید و در ظرفی ریخته، درپوش ظرف را ببندید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید تا با حرارت ملایم با همان آب باقی مانده از شست وشوی برگ ها بپزد و به اندازه كافی نرم شود. اسفناج را در یك صافی خالی كنید و با پشت قاشق كمی بفشارید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس ریز خرد كنید.تخم مرغ ها را كمی بزنید تا مخلوط شوند و سپس پنیر خامه ای را به آنها اضافه كنید.

اسفناج و سبزیجات را اضافه كنید. یك لایه از برش های سیب زمینی را به صورت دایره های متحدالمركز و به صورتی كه كمی روی یك دیگر را بپوشانند در كف قالب بچینید. روی این سیب زمینی ها را با لایه ای از مخلوط اسفناج بپوشانید و سپس یك لایه دیگر سیب زمینی روی مواد بچینید. روی قالب را با یك قطعه كاغذ آلومینیوم بپوشانید و در سینی فر قرار دهید. داخل سینی فر تا نیمی از ارتفاع قالب آب جوش بریزید و در فر را بسته به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه آن را بپزید. سپس كوكو را برگردانید و كاغذ را از آن جدا كرده با سالاد كاهو و گوجه سرو كنید.


:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 5 خرداد 1391 | نظرات ()