نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

 خميرپيتزا يا خمير باگت يك چانه
 سوسيس پنج عدد
 بادنجان دو عدد
 جعفري خردشده دو قاشق سوپخوري
 گوجه‌فرنگي مينياتوري و کنجد به ميزان لازم
 زرده تخم‌مرغ يك عدد
 پنيرپيتزا پنج قاشق غذاخوري
 سس هزارجزيره دو قاشق غذاخوري
 سس خردل يك قاشق غذاخوري

 

پيتزا بادنجان

طرزتهيه

ابتدا خمير پيتزا را پهن مي‌كنيم و در قالب مورد نظر قرار مي‌دهيم و روي آن را سس هزارجزيره ريخته و آن را پخش مي‌كنيم و بادنجان‌هاي از قبل سرخ شده را مي‌چينيم و كمي پنير ريخته و بعد سوسيس، دوباره پنير و جعفري روي آن سس خردل و گوجه‌فرنگي‌ها را مي‌چينيم و دوباره پنير مي‌ريزيم و روي آن را با بقيه خمير مانند حصير مي‌بنديم. روي خمير زرده تخم‌مرغ زده و كنجد مي‌ريزيم. سپس به مدت 20 دقيقه با حرارت 170درجه سانتي‌گراد در فر قرار مي‌دهيم تا طلايي شود.


:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 17 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

خمیر پیتزا (میتوانید به صورت آماده خریداری نمایید یا خودتان درست کنید)

ظرف فلزی یا توری مخصوص پخت پیتزا

سس قرمز

پنیر پیتزا

سوسیس پپرونی یا ژامبون پپرونی

گوجه فرنگی وفلفل دلمه + ادویه

روغن مایع

پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی 

طرز تهیه

ابتدا فر را در دمای 120 درجه روشن کنید تا گرم شود.سپس کف ظرف مخصوص پیتزا را روغن بمالید تا خمیر پیتزا به آن نچسبد. خمیر را داخل ظرف قرار دهید اگر خمیر را از بیرون بخرید باید طرفی که صافتر هست را رو به بالا قرار دهید.

اگر خمیرتان خشک بود دور خمیر را کمی مرطوب کنید تا در هنگام طبخ نسوزد . سس قرمز را روی نان بمالید (به ضخامت 3 میلیمتر) . بعد پنیر پیتزای رنده شده را روی سس بریزید تا کاملا سطح نان را بپوشاند.

سپس سوسیس یا ژامبون پپرونی را که خرد کرده اید روی پنیر پیتزا بچینید بعد مواد دیگر مثل گوجه و فلفل دلمه ای و ... را روی پیتزا بریزید.

ظزف را داخل فر قرار بدید و دما رو روی 220 درجه تنظیم نمایید. هرپانزده دقیقه پیتزا را چک نمایید و زمانی که احساس کردید پیتزای شما پخته است و از پف مطلوب برخوردار گشته آن را از فر بیرون بیاورید.

نکته:در هنگام تهیه هر نوع پیتزایی دقت نمایید که دمای تمام مواد اولیه یکسان باشد.


:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 39
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

● مواد لازم
▪ یک چهارم فنجان کره
▪ یک چهارم فنجان آرد
▪ سه چهارم فنجان شیر
▪ یک فنجان پنیر محلی
▪ نصف قاشق مرباخوری بیکینگ پودر
▪ نصف قاشق مرباخوری نمک
▪ نصف قاشق مرباخوری خردل
▪ سه قاشق مرباخوری پنیر پارمسان
▪ پنج عدد تخم مرغ
▪ ۱۰۰ گرم پنیر خامه ای
▪ ۱۵۰ گرم پنیر پیتزا
▪ یک چهارم فنجان پیاز چه خرد شده
▪ سه ورقه کالباس
▪ شش عدد گوجه گیلاسی از وسط نصف شده
● طرز تهیه
کره را در ظرف نسوز مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آرد را اضافه کنید و صبر کنید تا کمی طلایی شود. شیر را آرام - آرام اضافه کرده و هم بزنید تا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه غلیظ شود. بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید.
در ظرف دیگری تخم مرغ ها را هم زده و همراه با پنیر خامه ای، پنیر محلی و پنیر پارمسان و تخم مرغ به آرامی درون مخلوط شیر و آرد بریزید.
مواد را درون تابه ای ریخته و روی آن پیازچه و کالباس و گوجه گیلاسی خرد شده را بریزید. پنیر پیتزا را روی آن بپاشید. صبر کنید تا مواد به آرامی بپزند.


:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد‌ لازم

▪ کد‌وی کوچک؛۵۰۰ گرم
▪ برنج نیم پز؛ نصف پیمانه
▪ گوجه فرنگی خرد‌ شد‌ه؛ ۲عد‌د‌
▪ پیاز رند‌ه شد‌ه؛ ۱عد‌د‌
▪ جعفری خرد‌ شد‌ه؛ نصف پیمانه
▪ پود‌ر زیره؛ ۱ قاشق چایخوری
▪ آبلیمو؛ ۲/۱ لیوان
▪ نمک، فلفل و زرد‌چوبه؛ ۱ قاشق چایخوری

مواد‌ لازم برای چاشنی

▪ آب ولرم؛ ۳ لیوان
▪ رب گوجه فرنگی؛ ۳ قاشق غذاخوری
▪ روغن مایع؛ ۲ قاشق غذاخوری
▪ نمک؛ ۱ قاشق چایخوری
▪ آبلیمو؛ ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

۱) کد‌وها را تمیز بشویید‌. سپس سر آنها را جد‌ا کرد‌ه و آرام با نوک چاقو د‌اخلشان را خالی کنید‌.
۲) برنج نیم پز را با گوجه فرنگی ریز شد‌ه، پیاز، جعفری، اد‌ویه و آبلیمو مخلوط کرد‌ه و از مخلوط آماد‌ه شــد‌ه به اند‌ازه کافی د‌رون کد‌وها بریزید‌ و سر کد‌وها را آرام بگذارید‌ و آنها را د‌ر قابلمه بچینید‌.
۳) مواد‌ چاشنی را با هم مخلوط کنید‌ و کمکم از کنار قابلمه به د‌لمه‌ها اضافه کنید‌ و همین که به د‌رجه جوش رسید‌، حرارت آن را ملایم کنید‌ تا به مد‌ت یک ساعت تا یک ساعت و نیم ساعت بپزد‌.
د‌قت کنید‌ د‌ر آخر سس آن کمی غلیظ باشد‌ و کد‌وها پخته باشد‌.
د‌ر غیر این صورت کمی آب به آن اضافه کنید‌ تا زمانی که کد‌و ها خوب پخته شوند‌.


:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

برای ۶ نفر:
- باقالا سبز؛ یک کیلوگرم
- شوید؛ نیم کیلوگرم
- گوشت چرخ کرده؛ ۲۵۰ گرم
- تخم‌مرغ؛ ۸ عدد
- آرد؛ یک قاشق سوپ‌خوری
- زردچوبه؛ یک قاشق چای‌خوری
- فلفل سیاه؛ نصف قاشق چای‌خوری
- پیاز؛ ۳ عدد
- نمک به میزان لازم
- زعفران ساییده شده؛ نصف قاشق چای‌خوری
- روغن مایع به مقدارکافی

طرز تهیه

۱) ابتدا باقالاها را از هر دو پوست خود جدا کرده و بشویید. سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و باقالاها را به همراه نمک در آن بپزید. در این فاصله، ۲ عدد از پیازها را نیز پوست کنده و پس از خرد کردن، در روغن تفت دهید. شوید را هم پاک کرده و بعد از شستن، ریز خرد کنید.
۲) در یک کاسه بلوری بزرگ، تخم‌مرغ‌ها را شکسته و خوب هم بزنید؛ سپس آرد، فلفل، زردچوبه و نمک را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. پس از آن، پیاز باقیمانده را رنده کرده و به مخلوط تخم‌مرغی اضافه کنید و یکی دو دقیقه هم بزنید. حالا گوشت را به همراه شوید، باقالا و پیاز داغ به بقیه مواد اضافه کنید.
۳ ) در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت اجاق گاز قرار دهید. پس از داغ شدن روغن، مایه کوکو را در آن بریزید. بعد از آنکه یک طرف آن سرخ شد، آن را برش زده و طرف دیگر را نیز سرخ کنید. اگر می‌خواهید کوکو را به صورت درسته آماده کنید، پس از سرخ شدن یک طرف آن، کوکو را روی سینی گرد برگردانده و دوباره به تابه منتقل کنید. در ضمن شما می‌توانید تابه مورد نظر را داخل فر قرار دهید و روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد در طبقه وسط فر بگذارید. بعد از حدود نیم ساعت، شعله پایین فر را خاموش کرده و شعله بالا را روشن کرده و صبر کنید تا روی کوکو نیز طلایی رنگ شود.البته تابه انتخابی برای این منظور باید بدون دسته یا ظرف مخصوص فر باشد.
نکته ۱) این کوکو را بدون استفاده از گوشت نیز می‌توانید درست کنید.
نکته ۲) این کوکو با باقالای خشک نیز قابل تهیه است. کافی است باقالای خشک را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در مقداری آب خیس کرده و سپس به همراه یک عدد پیاز خرد شده داخل چرخ گوشت بریزید و آن را خوب چرخ کنید. پس از آن، ادویه، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و به ترتیب ۴ عدد تخم‌مرغ را در آن بشکنید و مواد را خوب مخلوط کنید. در پایان مایه کوکو را داخل تابه‌ای گرد درون مقداری روغن سرخ کنید.


:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

مواد لازم

▪ شوید: ۲۵۰ گرم
▪ تخم‌مرغ: ۲ عدد
▪ روغن: یک سوم لیوان
▪ نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه

شوید را خرد می‌کنیم و در کاسه‌ای می‌ریزیم. تخم‌مرغ ها، نمک و فلفل را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط می‌کنیم. در تابه‌ای روغن می‌ریزیم و روی حرارت می‌گذاریم. از مایه آماده شده در روغن می‌ریزیم و بعد از اینکه یک طرف آن سرخ شد، آن را بر می‌گردانیم تا طرف دیگر هم سرخ شود.
پس از سرد شدن، کوکو را مستطیل شکل برش می‌دهیم و در ظرف می‌چینیم.
می توان این کوکو را با سس تند سرو کرد.


:: بازدید از این مطلب : 453
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مسعود

طرز تهیه

یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و روی اجاق بگذارید تا آب جوش بیاید. ۳ قاشق غذاخوری نمک توی آن بریزید. برگ‌های تازه کلم را جدا کنید و حدود چند ثانیه، داخل آب جوش قرار دهید. بعد آن را از توی آب جوش درآورید و داخل ظرفی که محتوی آب سرد است بگذارید.

ورقه‌های برگ کلم را از داخل آب سرد بیرون آورید، روی پارچه‌ای تمیز پهن کنید و رویش را بپوشانید. حالا وقت ریزکردن برخی مواد است:
سینه مرغ را ریز کنید، قارچ را خرد کنید، پیازچه‌ها را ریز کنید، سیب‌زمینی پخته را با رنده‌ی درشت، رنده کنید، قسمت وسط کلم را هم ریز کنید. حالا حدود یک لیوان از این مواد را در ظرفی بریزید و نمک و فلفل و زنجبیل و سیر را به آن اضافه ‌کنید و با دست، مایه را مخلوط کنید.

مواد آماده پیچیدن است. برگ‌های آماده را بردارید و یک قاشق از مایه را داخل برگ کلم قرار دهید و آن را بپیچید. دلمه‌های پیچیده را در ظرف مخصوص قرار دهید و داخل قابلمه‌ی آب قرار دهید و روی شعله بگذارید. در ظرف را ببندید تا دلمه‌ها با بخار آب، پخته شوند. پس از ۲ ساعت با حرارت متوسط، دلمه آماده است.
▪ سس مخصوص برای روی دلمه
۱ عدد پیاز بزرگ را که ریز، خرد شده با ۲ قاشق روغن، مقداری تفت دهید. سپس حدود ۲۰۰ گرم قارچ ریزکرده را به آن اضافه کنید و کمی با پیازها تفت دهید. حدود ۵/۱ تا ۲ لیوان آب به آن اضافه کنید و یک دانه سیب‌زمینی کوچک را با رنده‌ی ریز، رنده کنید و با نمک و فلفل به مخلوط اضافه کنید تا پخته شود و کمی غلظت پیدا کند. بعد، ۲ قاشق غذاخوری خامه به آن اضافه کنید و پس از یکی دو جوش خوردن، شعله را خاموش کنید. حالا مایه را با کیسه له کنید و این سس را روی دلمه‌های پخته بریزید.


:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
تاریخ انتشار : جمعه 16 آذر 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد